Menu
Umysł / Zdrowie

Jak rozpocząć dietę? 3 skuteczne kroki

Od czego prawidłowo zacząć dietę? Rozpoczęcie diety wymaga podjęcia odpowiednich kroków. Jak rozpocząć dietę? Poznaj nasze sprawdzone sposoby na rozpoczęcie diety!

Rozpoczęcie diety wiąże się z wieloma zmianami w życiu. Przejście na dietę wymaga poświęceń, ale nie powinno wywracać życia do góry nogami. Jeśli dieta nie uwzględnia indywidualnych potrzeb, dotychczasowych nawyków i możliwości to najprawdopodobniej nie będziesz w stanie jej utrzymać dłużej niż kilka dni.
Dlaczego? Ponieważ rozpoczęcie diety wymaga zaplanowania. Sprawdź!

Od czego prawidłowo zacząć dietę?
Od czego prawidłowo zacząć dietę?


Jeśli Twoja dotychczasowa dieta bazowała na żywności niezdrowej, kalorycznej i mocno przetworzonej, a Twoje posiłki były nieregularne to nie możesz zmienić sposobu odżywiania z dnia na dzień.
Dlaczego? Bo w ten sposób tylko narazisz się na rozdrażnienie, zniechęcenie i szybki powrót do starych nawyków. Jedyne co Ci po tym zostanie to przekonanie, że nie potrafisz być na diecie. Dlatego tak istotne jest, aby dietę rozpoczynać bez jakiegokolwiek pośpiechu i z ustalonym realnym planem.

Kluczem do sukcesu jest stopniowe eliminowanie swoich błędów żywieniowych i wprowadzanie nowych, prawidłowych zasad. Całkowita zmiana sposobu żywienia może zająć nawet kilka miesięcy, ale jeśli chcesz wypracować długotrwały, a nie chwilowy efekt sylwetkowy to jedyny prawidłowy wybór. Musisz uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość.

Jak rozpocząć dietę?

1. Na początku wszystko bardzo dokładnie przeanalizuj

Jeśli Twoją największą motywacją do zmiany sposobu żywienia jest chęć zrzucenia nadmiernych kilogramów to zastanów się kiedy się one pojawiły.
Czy jakieś zdarzenia lub zachowania poprzedziły przytycie? Mogą to być np. nasilony stres, brak zajęcia, ciąża czy rzucenie palenia.
Warto dokładnie przyjrzeć się spożywanym produktom i wszelkim powiązanym z jedzeniem zachowaniom. Zastanów się w jakich sytuacjach jesz: w pracy, w domu, w pośpiechu czy w spokojnej atmosferze oraz czy zdarza Ci się jeść pod wpływem emocji? Czy Twoje posiłki są zaplanowane czy kupowane na szybko w chwilach wzmożonego głodu? To w jaki sposób i w jakiej atmosferze spożywa się posiłki ma ogromne znaczenie.
Przyjrzyj się też godzinom swojego snu. Niedobór snu często wpływa na zwiększenie apetytu.
Podczas swoich analiz uwzględnij również to jakie wcześniej diety odchudzające były przez Ciebie stosowane oraz czy były jakieś efekty i na jak długo. Być może, któraś z diet dawała dobre efekty, ale była zbyt męcząca by ją dłużej przestrzegać?

Jeśli nie jesteś w stanie dokładnie wszystkiego przeanalizować to warto zapisywać przez 1-2 tygodnie lub dłużej wszystkie przytoczone dane, aby mieć dokładny obraz co wymaga zmiany.
Warto również zwrócić szczególną uwagę na swój stan zdrowia. Niektóre zaburzenia zdrowotne znacznie utrudniają proces chudnięcia oraz wymagają współpracy z lekarzem. Na zwiększenie masy ciała może wpływać wiele różnych czynników np. przyjmowane leki, zaburzenia hormonalne, niedoczynność tarczycy i wiele więcej.
Czasami niektóre spożywane produkty przyczyniają się do rozwoju chorób dietozależnych takich jak np. miażdżyca, cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze. Przed rozpoczęciem odchudzania warto wykonać profilaktyczne badania, aby określić swój stan zdrowia. Sprawdź: Czy trzeba zrobić badania przed odchudzaniem?

Określ swoją aktualną sytuację i wyznacz swój cel. Cel podziel na mniejsze zadania do zrealizowania. Wszystkie zmiany, które wprowadzamy w życie muszą być dokładnie przemyślane i rozplanowane. Nasz cel powinien być konkretny, możliwy do zrealizowania i wyznaczony w czasie. Zbyt ambitne cele sprawiają, że łatwo traci się motywacje.

2. Wybierz odpowiedni dla siebie rodzaj diety

Najbardziej istotna podczas odchudzania jest spersonalizowana i dobrana do potrzeb organizmu dieta. Dzięki niej możliwe jest schudnięcie w trwały i bezpieczny sposób oraz zapewnienie organizmowi dobrego samopoczucia. Twoja dieta musi być do Ciebie dopasowana pod każdym względem.
Zawsze należy uwzględniać wiek, wzrost, aktywność fizyczną, stan zdrowia, umiejętności kulinarne i możliwości finansowe.

Należy pamiętać, że nie ma jednej diety skutecznej dla każdej osoby. Każdy ma inne potrzeby i inny tryb życia. Odpowiedni plan dietetyczny powinien opierać się o dostosowaną do potrzeb organizmu kalorykę. Możesz wyliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie przy pomocy naszej darmowej strony www.zapotrzebowaniekaloryczne.pl i ułożyć sobie dopasowaną pod swoje potrzeby dietę.
Prawidłowo ułożona standardowa dieta powinna zawierać makroskładniki w następujących proporcjach: Węglowodany 50-70%
Tłuszcze 20-35%
Białko 10-20%
Dodatkowo warto stosować zasady zdrowego odżywiania. Sprawdź: Zdrowe odżywianie- 10 skutecznych zasad.

Jeżeli ułożenie diety zajmuje Ci zbyt wiele czasu i wiesz, że nie zrobisz tego tak dobrze jak specjaliści to zachęcamy Cię do skorzystania z naszej aplikacji dietetycznej.
Aplikacja MyProportion byłoby dla Ciebie dużym ułatwieniem. Pozbędziesz się w ten sposób wszelkich zmartwień związanych z doborem produktów i posiłków. Stworzymy dla Ciebie dobrze zbilansowaną, wartościową dietę redukcyjną, a Ty musisz ją tylko przestrzegać.
Oferujemy:
-Opracowanie odpowiedniej dla Ciebie, smacznej, zdrowej i taniej diety
-Możliwość opracowania odpowiedniego dla Ciebie treningu (domowego lub na siłowni w zależności od Twoich preferencji)
-Możliwość wymian wszystkich posiłków i produktów z diety 
-Wspólne analizowanie Twoich postępów za pomocą wykresów do których Ty również będziesz mieć dostęp
-Automatycznie sporządzoną listę zakupów na podstawie skomponowanego jadłospisu
-Regularne modyfikacje diety na podstawie efektów i potrzeb
-Nieograniczony kontakt na czacie lub ze swoim mentorem w zależności od wybranego pakietu
-A pod koniec redukcji odpowiednio dobraną przez dietetyka strategię „wychodzenia z diety” tak, aby utrzymać efekty
Jeśli nadal się wahasz to skorzystaj z darmowej konsultacji telefonicznej dostępnej w naszych pakietach. Jest to idealny sposób aby poznać wszystkie szczegóły jeszcze przed podjęciem współpracy. Nie obawiaj się zobowiązań tylko skorzystaj z tej możliwości. 

Plan dietetyczny musi być stworzony w taki sposób abyśmy mogli go bez problemu przestrzegać.
Dieta to codzienny sposób odżywiania, który nie ogranicza się jedynie do kaloryki i makroskładników. Żywienie powinno przede wszystkim zapewnić odpowiednią podaż wszystkich niezbędnych składników odżywczych: witamin, antyoksydantów czy mikroelementów, ponieważ mają one bezpośredni wpływ na stan zdrowia i samopoczucie. 

3. Pozbądź się niezdrowych i kalorycznych produktów

Przed rozpoczęciem diety koniecznie pozbądź się wszystkich zapasów niezdrowych i kalorycznych produktów po które możesz sięgnąć w chwilach słabości. Nie wystawiaj się niepotrzebnie na próby. Zdecydowanie łatwiej jest przestrzegać zasad diety, gdy nie mamy w zasięgu ręki naszych ulubionych łakoci. Zawsze planuj swój jadłospis z wyprzedzeniem. Na zakupy zawsze chodź z listą zakupów. Posiłki również szykuj z wyprzedzenim aby się nie narażać na niekontrolowane uczucie głodu. Zachęcamy Cię do zapoznania się z naszymi sprawdzonymi sposobami na szybkie i dietetyczne gotowanie. 


Przejście na zdrową, dopasowaną do potrzeb organizmu dietę to złożony proces, wymagający Twojej silnej woli i samozaparcia. Szczególnie na początku może być trudno, jednak pierwsze efekty sylwetkowe i poprawa samopoczucia z pewnością zmotywują Cię do dalszego działania.
Lepsze samopoczucie, szczęście, witalność oraz  poczucie atrakcyjności i zapał do realizacji kolejnych celów to gwarantowane efekty uboczne odchudzania. Wszystko musi odbywać się w przyjemny i zdrowy sposób. Twój organizm da Ci tyle szacunku ile go dostanie od Ciebie.
Trzymamy kciuki za Twój pierwszy krok- bo jesteśmy pewni, że gdy go zrobisz to kolejne będą już tylko formalnością. Schemat za każdym razem jest podobny. Aby osiągnąć jakikolwiek zamierzony cel należy najpierw go wyznaczyć, ułożyć plan działania oraz określić sposoby poradzenia sobie z przeszkodami. Korzystaj z tego podczas planowania swojej przyszłości- to działa!