Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Kolacja

Fasolka po bretońsku

Fasolka po bretońsku to jedno z najpopularniejszych dań w kuchni polskiej. Wcale nas to nie dziwi, bo to posiłek prosty, smaczny i pożywny. Poznaj nasz najbardziej klasyczny sposób na fasolkę po bretońsku.

Dlaczego warto jeść fasolę? Fasola to jeden z najbardziej wartościowych produktów na ziemi- dostarcza mnóstwo białka, witamin i minerałów. Fasola ma rozpuszczalny błonnik, który pomaga usuwać z organizmu nadmiar cholesterolu. Jedyną wadą fasoli jest to, że może powodować wzdęcia i gazy. A w związku z tym nie powinny jej spożywać kobiety w ciąży i karmiące oraz małe dzieci i osoby cierpiące na zaparcia.
Przepis dostępny w naszej aplikacji MyProportion. 

Różne rodzaje fasoli
Fasola to jeden z najbardziej wartościowych produktów na ziemi

Dzięki zawartości witaminy B1, fasola wpływa na poprawienie koncentracji, odporności i ma działanie antyoksydacyjne. Fasola jest szczególnie cennym pokarmem dla ludzi stosujących dietę wegetariańską i wegańską, dlatego będzie się tu pojawiało sporo przepisów z jej wykorzystaniem.
Dzisiejszy przepis zawiera kiełbasę, więc jest odpowiedni dla ludzi na diecie standardowej. Można jednak wykluczyć ten składnik z przepisu i w ten sposób wykonać posiłek bezmięsny.

Czas przygotowania: 80 min
Kalorie: 1020
Białko: 75 g
Węglowodany: 90 g
Tłuszcze: 34 g

Składniki na 1 porcję fasolki po bretońsku:

  • Fasola biała 1 szklanka (150 g)
  • Kiełbasa wędzona 1 duża sztuka (150 g)
  • Cebula biała 1 duża sztuka (100 g)
  • Olej 1 łyżka (10 g)
  • Koncentrat pomidorowy 4 łyżki (100 g)
  • Sól
  • Pieprz
  • Ziele angielski
  • Liść laurowy

Przygotowanie fasolki po bretońsku:

  1. Fasole zalej wodą i mocz przez całą noc, aby poprawić jej strawialność.
  2. Cebulę obierz i pokrój.
  3. W patelni rozgrzej olej i smaż cebulę przez kilka minut.
  4. Dodaj pokrojoną w kostkę kiełbasę. Ponownie smaż przez kilka minut, często mieszając. Odstaw.
  5. W garnku umieść przepłukaną na sicie fasolę, sól, pieprz, 4 kulki ziela angielskiego oraz 1 liść laurowy. Wlej tyle wody, aby przykryć całą zawartość garnka.
  6. Gotuj przez 1 godzinę. Pod koniec dodaj podsmażoną cebulę z kiełbasą, koncentrat oraz w razie potrzeby ponownie przyprawy i gotuj jeszcze przez kilka minut.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz