Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser / Kolacja

Płatki owsiane w jogurcie z jabłkiem i cynamonem

Płatki owsiane w jogurcie z jabłkiem i cynamonem to prosty i szybki fit posiłek na słodko! Z czym jeść płatki owsiane? Poznaj prosty przepis na płatki owsiane!

Płatki owsiane w jogurcie z jabłkiem i cynamonem to prosty i szybki w przygotowaniu oraz dietetyczny posiłek na słodko.
Płatki owsiane są bogatym źródłem błonnika, witamin z grupy B, aminokwasów i białka. Świetnie zaspokajają głód i dodają mnóstwo energii, a dodatkowo korzystnie wpływają na serce i są źródłem przeciwutleniaczy.
Dzięki sporej zawartości witaminy B1, kwasu pantotenowego oraz magnezu korzystnie wpływają na układ nerwowy i działają antystresowo.
Płatki owsiane zjedzone 45-60 min przed ćwiczeniami poprawiają wydajność podczas treningu.
A zjedzone wieczorem wpływają na wydzielanie serotoniny i melatoniny, a to skutkuje wartościowym oraz spokojnym sen.
Jogurt naturalny powstaje w wyniku fermentacji mleka poddanego działaniu odpowiednich szczepów bakterii, więc w składzie prawdziwego jogurtu znajduje się tylko mleko i bakterie. Za najważniejszą właściwość jogurtu uważa się korzystny wpływ na odporność organizmu. Dodatkowo bardzo dobrze oddziałuje na kości, układ trawienny czy kontrolę ciśnienia krwi.
Bakterie probiotyczne zawarte w jogurcie przyczyniają się do utrzymania zdrowej flory bakteryjnej jelit i mogą leczyć takie dolegliwości jak np. zespół jelita drażliwego.
Więcej dietetycznych przepisów na szybkie i proste w przygotowaniu posiłki odpowiednie dla różnych rodzajów diet oraz w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportionkliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 2 min
Kalorie: 246
Białko: 8 g
Węglowodany: 45 g
Tłuszcze: 3 g

Składniki na 1 porcję płatków owsianych w jogurcie z jabłkiem i cynamonem:

  • Płatki owsiane 3 łyżki (30 g)
  • Jabłko 1 średnia sztuka (150 g)
  • Jogurt naturalny 3% 4 łyżki (100 g)
  • Erytytol lub inny słodzik bez kalorii 1 łyżeczka (5 g)
  • Cynamon

Przygotowanie płatków owsianych w jogurcie z jabłkiem i cynamonem:

  1. Jabłko umyj, osusz i pokrój na ćwiartki. Obierz ze skórki oraz usuń gniazdo nasienne. Każdą ćwiartkę przekrój wzdłuż na pół, a później poprzecznie pokrój na plasterki. 
  2. W misce umieść jogurt, płatki owsiane i słodzik bez kalorii. Dokładnie wymieszaj. 
  3. Na górze rozłóż plasterki jabłka i posyp szczyptą cynamonu.

Będzie nam bardzo miło jeśli zrobisz zdjęcie przygotowanego z naszego przepisu posiłku i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 15 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze