Menu
Deser / Przepisy / Śniadanie

Czekoladowy budyń z nasionami chia i masłem orzechowym

Każdy czasami ma ochotę na coś słodkiego. Niskowęglowodanowy budyń z nasionami chia i masłem orzechowym idealnie nadaje się na słodkie śniadanie lub deser. Sprawdź!

Czekoladowy budyń z nasionami chia i masłem orzechowym to idealny pomysł na słodkie śniadanie lub deser dla ludzi stosujących każdy rodzaj diety- również ketogeniczną i wegańską.
Bazą klasycznego budyniu są żółtka, mleko oraz skrobia.
Na szczęście istnieją inne substancje nadające się na naturalne, niskowęglowodanowe oraz wegańskie zagęstniki.
W moim przepisie na czekoladowy budyń wykorzystałam 5 łatwo dostępnych w sklepach składników. Jego konsystencja jest nieco inna niż klasycznego budyniu, ale wydaje mi się że przy tak dobrym smaku nie ma to zbyt dużego znaczenia.
Więcej dietetycznych przepisów na zdrowe desery w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Masło orzechowe
Masło orzechowe

Masło orzechowe ma całkiem sporo kalorii (niecałe 570 kcal na 100 g), ale jak najbardziej może być zdrowym elementem diety. Warto jednak zwracać uwagę na skład kupowanego produktu– nie powinien on zawierać cukru oraz utwardzonych tłuszczów, a jedynie wysoką zawartość orzechów.

Masło orzechowe to bardzo bogate źródło antyoksydantów, białka, zdrowych tłuszczów nienasyconychbłonnika oraz wielu witamin oraz minerałów.
Jeśli lubisz słodkie posiłki z masłem orzechowym to sprawdź nasz przepis na: Białkowy shake z masłem orzechowym

Czas przygotowania: 2 min + czas chłodzenia
Kalorie: 324
Białko: 10 g
Węglowodany: 23 g
Tłuszcze: 21 g

Składniki na 1 porcję czekoladowego budyniu z nasionami chia i masłem orzechowym:

  • Mleko migdałowe (napój migdałowy) 1,5 szklanki 300 g
  • Nasiona szałwii hiszpańskiej (nasiona chia) 2 łyżki (20 g)
  • Masło orzechowe 1 łyżka (20 g)
  • Kakao ciemne 1 łyżka (10 g)
  • Słodzik erytrytol 3 łyżeczki (15 g)

Przygotowanie czekoladowego budyniu z nasionami chia i masłem orzechowym:

  1. W misce umieść mleko migdałowe, nasiona chia, masło orzechowe, kakao i erytrytol. Dokładnie wymieszaj, aż wszystko będzie ze sobą odpowiednio rozmieszane. 
  2. Przełóż przygotowaną masę do naczynia, a następnie przykryj je folią. Odstaw do lodówki na kilka godzin lub najlepiej na całą noc. 

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!