Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser / Kolacja

Nocna owsianka kokosowa

Nocna owsianka kokosowa jest obłędna w smaku i niezwykle wartościowa. Płatki owsiane przygotowane w ten sposób stają się lekkostrawne i bardzo sycące. Jak zrobić fit nocną owsiankę? Sprawdź!

Pierwszy raz o nocnej owsiance usłyszałam (a właściwie przeczytałam), gdy kilka lat temu dotarłam do rozdziału z przepisami w książce „Odżywianie dla zdrowia: tradycje wschodnie i nowoczesna wiedza o żywieniu” Paul Pitchford. Jednak tamta nocna bakaliowa owsianka bardzo się różni od mojej kokosowej wersji. Oczywiście też była pyszna, ale jednak owsianka z aromatyczną kokosową nutą dla mnie wygrywa.
Nocna owsianka to świetna propozycja dla ludzi, którzy nie mają zbyt wiele czasu na przygotowanie posiłku z rana. Można ją zjeść (na ciepło lub na zimno) w domu lub zabrać ze sobą na wynos.
Płatki owsiane dzięki całonocnemu namaczaniu stają się lekkostrawne i bardzo sycące, a dodatkowo za sprawą wybranych dodatków mocno aromatyczne.
Jeśli chodzi o tworzenie nocnych owsianek to ograniczać nas może jedynie wyobraźnia. Płatki owsiane można zalewać wodą, mlekiem krowim lub jakimkolwiek mlekiem roślinnym. Owsianka może być tak jak w tym przepisie- bardzo gęsta lub bardziej płynna. Możliwości doboru dodatków jest mnóstwo, ale do najciekawszych według mnie należą (poza tymi, które wykorzystałam w tym przepisie): kakao, nasiona chia, masło orzechowe, rodzynki, daktyle, cynamon, kawa zbożowa.
Nocna owsianka kokosowa to mój sprawdzony sposób na pożywne i pyszne śniadanie.
Więcej dietetycznych przepisów na pyszne, zdrowe i szybkie w przygotowaniu fit posiłki znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Czas przygotowania: 2 min + czas namaczania
Kalorie: 285
Białko: 5 g
Węglowodany: 36 g
Tłuszcze: 15 g

Składniki na 1 porcję nocnej owsianki kokosowej:

  • Płatki owsiane 5 łyżek (50 g)
  • Mleko kokosowe (mleczko kokosowe) 3 łyżki (30 g)
  • Wiórki kokosowe 1 łyżka (6 g)
  • Słodzik erytrytol 1 łyżka (10 g)
  • Waniliowy aromat spożywczy
  • Woda

Przygotowanie nocnej owsianki kokosowej:

  1. Do miseczki lub do słoika wsyp płatki owsiane, wiórki kokosowe i słodzik. Wymieszaj. 
  2. Dolej mleko kokosowe, kilka kropli waniliowego aromatu spożywczego i trochę wody mineralnej (ilość dostosuj tak, aby prawie przykryć zawartość kubka). Dokładnie wymieszaj do momentu, aż wszystkie składniki będą dobrze połączone. 
  3. Naczynie przykryj folią i wstaw do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. Płatki w tym czasie napęcznieją, a smaki dobrze się połączą. 
  4. Owsianka po wyciągnięciu z lodówki jest gotowa do zjedzenia.
  5. Zjedz na zimno lub po podgrzaniu w rondelku.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz