Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser / Kolacja

Owsianka na mleku z nasionami chia i borówkami

Owsianka na mleku to zawsze świetny pomysł na smaczny i przede wszystkim pożywny posiłek. Jak w szybki i prosty sposób przygotować owsiankę? Sprawdź!

Płatki owsiane pokrywają zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze, dlatego warto włączyć je do codziennej diety. Są bogatym źródłem białka, aminokwasów, witamin z grupy B i błonnika.
Płatki owsiane są bardzo wartościowym produktem i z pewnością jeszcze wiele razy będą się pojawiały w naszych przepisach.
Uwielbiamy płatki owsiane pod każdą postacią, ale na słodko z borówkami to jedna z naszych ulubionych wersji. 
Więcej dietetycznych przepisów na zdrowe fit owsianki znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Płatki owsiane pokrywają zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze
Płatki owsiane pokrywają zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze

Owsianka jest jednym z najpopularniejszych zdrowych posiłków śniadaniowych. Owsianka idealnie zaspokaja poranny głód i dodaje mnóstwo energii, a dodatkowo korzystnie wpływa na serce i jest źródłem przeciwutleniaczy.
Dzięki zawartości magnezu, kwasu pantotenowego oraz witaminy B1 korzystnie wpływa na układ nerwowy i działa antystresowo.
Spożywanie owsianki ma bardzo korzystny wpływ na włosy i cerę.

Dzięki zawartości m.in beta-glukanów wpływa pobudzająco na układ immunologiczny, a tym samym zwiększa odporność organizmu.
Owsianka nadaje się na posiłek przed treningiem. Zjedzona 45-60 min przed ćwiczeniami poprawiaja wydajność podczas treningu.
Owsianka to również świetny pomysł na kolację. Zjedzona wieczorem wpływa na wydzielanie serotoniny i melatoniny, a to wpływa na wartościowy oraz spokojny sen.

Czas przygotowania: 15 min
Kalorie: 317
Białko: 11 g
Węglowodany: 51 g
Tłuszcze: 8 g

Składniki na 1 porcję owsianki na mleku:

  • Mleko 2% lub mleko roślinne 1/2 szklanki (115 g)
  • Płatki owsiane górskie 5 łyżek (50 g)
  • Nasiona szałwii hiszpańskiej (nasiona chia) 1 łyżka (10 g)
  • Borówki amerykańskie 1 garść (50 g)

Przygotowanie owsianki na mleku z nasionami chia i borówkami:

  1. Mleko zagotuj w rondelku.
  2. Następnie dodaj płatki i nasiona chia. Gotuj przez około 5-10 min w zależności od tego jaką konsystencję owsianki chcesz otrzymać. Co jakiś czas zamieszaj.W razie potrzeby dolej trochę wody.  
  3. Przełóż na talerz. Do gotowej owsianki dodaj umyte i osuszone borówki. 

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

3 komentarze

  • […] pojawił się w naszych przepisach, dlatego jeśli je lubisz to sprawdź również nasz przepis na Owsiankę na mleku z nasionami chia i borówkami.Więcej przepisów z wykorzystaniem płatków owsianych znajdziesz w naszej […]

    Odpowiedz
  • Domi Zaremba
    Karolina
    14 kwietnia 2020 o 21:46

    Idealne śniadanie 😊

    Odpowiedz
  • Domi Zaremba
    Karolina
    29 kwietnia 2020 o 10:41

    Idealne śniadanie 😊

    Odpowiedz

Zostaw komentarz