Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Kolacja / Wigilia i Święta / Wielkanoc

Pasztet z cieciorki i boczniaków

Pasztet z cieciorki i boczniaków to prosty i szybki w przygotowaniu posiłek wegański. Jak zrobić pasztet z cieciorki? Poznaj łatwy przepis na wegański pasztet!

Pasztet z cieciorki i boczniaków to wartościowy i naprawdę pyszny posiłek, który jest niezwykle uniwersalny.
Pasztet z cieciorki można zjeść sam, z różnymi dodatkami np. skropiony oliwą, z dodatkiem sosów o różnych nutach smakowych (świetnie komponuje się ze słodkimi i pikantnymi smakami) czy z pieczywem. Można go również zjeść na zimno lub po podgrzaniu.
Pasztety to nieodłączny element kuchni polskiej. Można je przygotować na wiele sposobów i z różnych składników. To bardzo lubiane posiłki, który również często pojawiają się na świątecznych stołach.
Mój pasztet z cieciorki i boczniaków to dietetyczna i wegańska wersja tego pysznego i niezwykle prostego w przygotowaniu posiłku.
Więcej dietetycznych przepisów na proste w przygotowaniu tradycyjne posiłki w różnych smakach, odpowiednie dla wszystkich rodzajów diet znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportionkliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 60 min
Kalorie: 615
Białko: 32 g
Węglowodany: 84 g
Tłuszcze: 18 g

Składniki na 1 małą foremkę (wym. 8 cm x 20 cm) pasztetu z cieciorki i boczniaków- 7 porcji:

  • Cieciorka konserwowa w puszce 1 opakowanie (240 g)
  • Marchew 1 średnia sztuka (100 g)
  • Boczniaki 2 sztuki (80 g)
  • Cebula biała 1 mała sztuka (50 g)
  • Mąka z ciecierzycy 4 łyżki (40 g)
  • Czosnek 1 ząbek (5 g)
  • Oliwa z oliwek 1 łyżeczka (5 g)
  • Sezam biały 1 łyżeczka (4 g)
  • Sól
  • Pieprz
  • Papryka chilli
  • Cynamon

Przygotowanie pasztetu z cieciorki i boczniaków:

  1. Cebulę i czosnek obierz oraz drobno pokrój. 
  2. Boczniaki umyj, osusz i drobno pokrój. 
  3. Marchew umyj, obierz i zetrzyj na tarce o średnich oczkach. 
  4. Na patelni rozgrzej oliwę. Po chwili wrzuć cebulę i czosnek. Smaż do zeszklenia i zarumienienia, co chwilę mieszając. 
  5. Następnie dodaj boczniaki i marchew. Wlej trochę wody (około 1/4 szklanki) i smaż przez kilka minut co chwilę mieszając. 
  6. W kielichu blendera umieść odcedzoną cieciorkę i warzywa z patelni. Dopraw według uznania solą, pieprzem, papryką chilli i cynamonem. Zblenduj na jednolitą masę (nie musi być całkowicie gładka). W razie potrzeby dolej trochę wody, ale masa nie powinna być zbyt wilgotna. 
  7. Do zmielonej masy dodaj mąkę z cieciorki. Dokładnie wymieszaj do otrzymania jednolitej masy. 
  8. Masę przełóż do małej foremki wyłożonej papierem do pieczenia lub delikatnie wysmarowanej tłuszczem. 
  9. Masę wygładź z góry i posyp sezamem. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 170 st. C i piecz przez około 40-60 min. 
  10. Wyciągnij z piekarnika, gdy pasztet będzie przyrumieniony z góry. Odstaw do wystudzenia. 
  11. Gdy pasztet przestygnie- wstaw go do lodówki. 
  12. Pasztet wyciągnij z foremki i pokrój dopiero po całkowitym schłodzeniu. 

Będzie nam bardzo miło jeśli przygotujesz posiłek z naszego przepisu i dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 30 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze