Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser

Pieczona owsianka o smaku czekoladowo-bananowym

Pieczona owsianka o smaku czekoladowo-bananowym jest prosta oraz szybka w przygotowaniu i naprawdę przepyszna. Jak zrobić pieczoną owsiankę? Poznaj fit przepis!

Pieczona owsianka o smaku czekoladowo-bananowym to zdrowy i pożywny posiłek, który zasmakuje każdemu. Przygotowanie pieczonej owsianki to naprawdę świetna zabawa. Przyrządzenie jej jest proste i szybkie, a efekt końcowy jest wyśmienity.
To super propozycja na słodkie śniadanie lub zdrowy fit deser, również na wynos.
Ja i Grześ zjedliśmy pieczoną owsiankę na pół, jako energetyczny deser. Porcja będzie idealna dla 1 osoby na duży posiłek lub dla 2 osób na posiłek standardowej wielkości.
Płatki owsiane, dzięki sporej zawartości witaminy B1, kwasu pantotenowego oraz magnezu korzystnie wpływają na układ nerwowy i działają antystresowo.
Dodatkowo mają bardzo korzystny wpływ na włosy i cerę.
Więcej dietetycznych przepisów na zdrowe fit słodycze znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Pieczona owsianka o smaku czekoladowo-bananowym przepis

Czas przygotowania: 20 min + czas pęcznienia
Kalorie: 560
Białko: 20 g
Węglowodany: 81 g
Tłuszcze: 16 g

Składniki na 1 małą foremkę (średnica 15 cm) pieczonej owsianki o smaku czekoladowo-bananowym:

  • Płatki owsiane 5 łyżek (50 g)
  • Mąka pszenna 2 łyżki (20 g)
  • Mleko 2% niecałe 1/2 szklanki (100 g)
  • Jajko kurze 1 mała sztuka (50 g)
  • Kakao ciemne 1 łyżka (10 g)
  • Masło orzechowe 1 łyżeczka (10 g)
  • Słodzik erytrytol 1 łyżka (10 g)
  • Proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki (2 g)
  • Banan 1 mała sztuka (100 g)

Przygotowanie pieczonej owsianki o smaku czekoladowo-bananowym:

  1. W misce umieść płatki owsiane, mąkę, mleko, jajko, kakao, erytrytol, proszek do pieczenia i masło orzechowe. Dokładnie wymieszaj.
  2. Odstaw na około 15 min, aby płatki napęczniały. 
  3. Umytego i obranego banana pokrój w 1 cm plasterki. 
  4. Masę przelej do małego naczynia żaroodpornego lub do małej foremki wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Na górze masy ułóż plasterki banana. 
  6. Włóż do piekarnika nagrzanego do 190 st. C na około 15-20 min, aż z góry owsianka będzie upieczona i lekko popękana. W środku powinna być mocno wilgotna.
  7. Zjedz na ciepło lub na zimno.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz