Menu
Zdrowie / Styl życia

Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Jak obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i właściwie po co to robić? Zapotrzebowanie kaloryczne jest podstawą prawidłowego odżywiania. Dowiedz się więcej!

Zapotrzebowanie kaloryczne związane jest z wieloma czynnikami, wpływa na nie między innymi płeć, wiek, wzrost czy aktywność fizyczna.
Aby zachować szczupłą sylwetkę i zdrowie, dieta musi być dostosowana do codziennego wydatku energetycznego.
Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne to określenie tego ile kalorii dziennie musisz spożyć, aby zaspokoić swoje potrzeby między innymi zachować odpowiednią temperaturę ciała, nie zakłócać przebiegu wewnętrznych procesów metabolicznych organizmu oraz zrównoważyć energię wykorzystaną na różne formy wysiłku.
Jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Mamy dla Ciebie świetne rozwiązanie- sprawdź!

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne?
Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne?

Każdy człowiek jest inny, ma inną przemianę materii, wiek, wagę, wzrost i aktywność fizyczną.
Warto wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, by w bezpieczny sposób dopasować dla siebie odpowiednią dietę.
Zachęcamy Cię do skorzystania z naszego darmowego kalkulatora zapotrzebowania kalorycznego:
 www.zapotrzebowaniekaloryczne.pl , który pomoże Ci w ustaleniu wartości kalorycznej Twojej diety.

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego może być bardzo pomocnym narzędziem, szczególnie dla osób które chcą zredukować wagę lub nabrać trochę masy. Gdy poznamy własny wskaźnik kalorii, możemy odpowiednio dopasować swoją dietę w zależności od tego, jakie rezultaty chcemy osiągnąć.
Nasz kalkulator zapotrzebowania kalorycznego (BMR, TDEE, BMI i KALORII TRENINGOWYCH) uwzględnia szereg danych, dzięki czemu jest bardzo precyzyjny. 

Znając całkowitą liczbę kalorii do jakiej powinniśmy codziennie dążyć z łatwością będziemy mogli zaplanować swoje posiłki i uzyskać kontrolę nad zdrowym trybem życia. Należy pamiętać, że kalkulator zapotrzebowania kalorycznego odnosi się jedynie do zdrowych, dorosłych kobiet i mężczyzn.

Prawidłowo ułożona standardowa dieta powinna zawierać makroskładniki w następujących proporcjach:

  • Węglowodany 50-70%
  • Tłuszcze 20-35%
  • Białko 10-20%

Zazwyczaj w diecie redukcyjnej zwiększa się ilość spożywanego białka. Musisz obserwować swoje samopoczucie i zmiany zachodzące w organizmie. Jeżeli coś Cię zaniepokoi np. złe samopoczucie lub długotrwały brak efektów to zmień proporcje makroskładników swojej diety lub kalorie. Kalkulator kalorii jest tylko punktem odniesienia ilości kalorii, a nie jego precyzyjną liczbą.


Jeżeli ułożenie diety zajmuje Ci zbyt wiele czasu i wiesz, że nie zrobisz tego tak dobrze jak specjaliści to zachęcamy Cię do skorzystania z naszej aplikacji dietetycznej. 
Korzystanie z aplikacji MyProportion byłoby dla Ciebie dużym ułatwieniem. Będzie to znacznie prostsze wyjście. Pozbędziesz się w ten sposób wszelkich zmartwień związanych z doborem produktów i posiłków. Stworzymy dla Ciebie dobrze zbilansowaną, wartościową dietę redukcyjną na podstawie Twoich preferencji żywieniowych- dowiedz się więcej!

5 32 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze