Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser

Granola z jogurtem i musem z mango

Granola z jogurtem i musem z mango to prosty i szybki w przygotowaniu dietetyczny posiłek na słodko. Jak zjeść granolę? Poznaj pomysł z czym zjeść granolę!

Granola z jogurtem i musem z mango to prosty i szybki fit posiłek na słodko.
Granola to bardziej kaloryczna, urozmaicona i często zdrowsza wersja płatków śniadaniowych. Dzięki swojej wyższej kaloryczności, głównie ze względu na zawartość tłuszczu, zapewnia uczucie najedzenia na dłuższy okres czasu niż standardowe płatki śniadaniowe.
Warto zaznaczyć, że nie w każdym przypadku (nawet na diecie) mniej kaloryczne znaczy lepsze. Granola jest świetną alternatywą dla płatków i innych dań śniadaniowych tego typu. Granola zawiera dużo więcej błonnika oraz jest cięższa niż standardowe płatki, więc mniejsza jej ilość zapewni uczucie sytości.
Jogurt naturalny powstaje w wyniku fermentacji mleka poddanego działaniu odpowiednich szczepów bakterii, więc w składzie prawdziwego jogurtu znajduje się tylko mleko i bakterie. Za najważniejszą właściwość jogurtu uważa się korzystny wpływ na odporność organizmu. Dodatkowo bardzo dobrze oddziałuje na kości, układ trawienny czy kontrolę ciśnienia krwi.
Bakterie probiotyczne zawarte w jogurcie przyczyniają się do utrzymania zdrowej flory bakteryjnej jelit i mogą leczyć takie dolegliwości jak np. zespół jelita drażliwego.
W tym posiłku możesz wykorzystać naszą domową orzechową granolę lub sklepową wersję.
Z czym jeść granolę? Jak najlepiej jeść granolę? Sprawdź pomysł na granolę!
Więcej dietetycznych przepisów na szybkie i proste w przygotowaniu posiłki odpowiednie dla różnych rodzajów diet oraz w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportionkliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 5 min
Kalorie: 327
Białko: 9 g
Węglowodany: 55 g
Tłuszcze: 2 g

Składniki na 1 porcję granoli z jogurtem i musem z mango:

  • Płatki granola (sprawdź przepis) 4 łyżki (40 g)
  • Jogurt naturalny 3% 4 łyżki (100 g)
  • Mango 1/2 średniej sztuki (140 g)

Przygotowanie granoli z jogurtem i musem z mango:

  1. Mango umyj, obierz ze skórki i pokrój na mniejsze kawałki. 
  2. Kawałki mango włóż do kielicha blendera i zblenduj na gładki mus. 
  3. W szklance lub słoiczku (opcja na wynos) umieść kolejno: mus z mango, jogurt naturalny i granolę (możesz użyć „domowej orzechowej granoli”- sprawdź przepis).
  4. Zjedz w ciągu kilku godzin, ponieważ później płatki granola zmiękną. 

Będzie nam bardzo miło jeśli przygotujesz posiłek z naszego przepisu i dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 8 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze