Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Deser / Kolacja

Jogurtowe placki z dyni

Jogurtowe placki z dyni to prosty i szybki w przygotowaniu fit posiłek z dynią. Jak zrobić dietetyczne placki z dyni? Poznaj nasz łatwy przepis na placuszki!

Jogurtowe placki z dyni to prosty i szybki w przygotowaniu fit posiłek na słodko. Te placuszki z dynią są niesamowicie pyszne, lekkie i puszyste. Grześ nie jest fanem dyni, ale te placuszki wprost uwielbia!
Dynię ze względu na sporo właściwości zdrowotnych, mnóstwo witamin i minerałów, a przy tym niewiele kalorii, naprawdę warto jeść (chociaż czasami). Odmian dyni jest mnóstwo, ale każda jest pożywna, wartościowa i niskokaloryczna.
Więcej dietetycznych przepisów na pyszne, proste i szybkie w przygotowaniu posiłki w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion kliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 15 min
Kalorie: 512
Białko: 18 g
Węglowodany: 80 g
Tłuszcze: 15 g

Składniki na 2 porcję jogurtowych placków z dyni (około 14-16 sztuk):

  • Dynia niecała szklanka (150 g)
  • Jogurt naturalny 3% 2 łyżki (50 g)
  • Mąka pszenna 9 łyżek (90 g)
  • Słodzik erytrytol (lub inny słodzik bez kalorii) 2 łyżki (20 g)
  • Proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki (2 g)
  • Jajko kurze 1 mała sztuka (50 g)
  • Olej rzepakowy 1 łyżeczka (5 g)
  • Spożywczy aromat waniliowy

Przygotowanie jogurtowych placków z dyni:

  1. Dynię obierz ze skórki, usuń włókna oraz pestki i zetrzyj na tarce o małych oczkach.
  2. W misce umieść startą dynię, jogurt, jajko i kilka kropli spożywczego aromatu waniliowego. Dokładnie wymieszaj. 
  3. W drugiej miseczce umieść mąkę, połowę erytrytolu (lub innego słodzika bez kalorii) i proszek do pieczenia. Wymieszaj. 
  4. Suche wymieszane składniki dodaj do miski ze startą dynią i dokładnie wymieszaj łyżką. 
  5. Ciasto odstaw na chwilę. W tym czasie przygotuj puder z reszty słodzika:
    a) jeśli posiadasz blender lub młynek do kawy to umieść w nich erytrytol i po około 1,5-2 min mielenia/blendowania otrzymasz puszysty erytrytolowy puder, 
    b) jeśli nie posiadasz żadnego z tych urządzeń to wsyp erytrytol na czystą kartkę i całość przykryj drugą kartką, a następnie twardym narzędziem np. młotkiem do mięsa czy wałkiem do ciasta itp. rozbijaj lub rozjeżdżaj erytrytol do momentu, aż uzyskasz sypki, delikatny puder. 
  6. Patelnię dobrze rozgrzej na średnim ogniu.
  7. Rozgrzewaj niewielkie ilości oleju na patelni, aby wysmażyć po kilka placków. 
  8. Wykładaj po około 1 łyżce ciasta (na 1 placek). W tym samym czasie smaż kilka placków na patelni. Wszystkie placki smaż przez około 1,5-2,5 min na każdą stronę, do otrzymania rumianego koloru. 
  9. Gotowe placki wykładaj na talerz i posyp pudrem ze słodzika.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 37 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Oliwia

Bardzo polecam. Placuszki z tego przepisu są idealne