Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Kolacja

Kotlet z ciecierzycy

Kotlet z ciecierzycy to prosty w przygotowaniu fit wegański obiad. Jak zrobić kotlety z cieciorki? Poznaj prosty przepis na kotlety z ciecierzycy!

Kotlet z cieciorki to prosty i szybki w przygotowaniu zdrowy posiłek dietetyczny. Jest pożywny, sycący i naprawdę pyszny, a do tego niezwykle uniwersalny. Można go zjeść samego lub z różnymi dodatkami np. sosami, sałatkami, ziemniakami, ryżem czy pieczywem (również jako burgera).
Ciecierzyca dostarcza mnóstwo składników mineralnych, takich jak witaminy oraz mikroelementy. Warto wspomnieć, że jest również bogatym źródłem białka.
Więcej dietetycznych przepisów na szybkie i proste w przygotowaniu posiłki odpowiednie dla różnych rodzajów diet oraz w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportionkliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 10 min
Kalorie: 306
Białko: 15 g
Węglowodany: 41 g
Tłuszcze: 10 g

Składniki na 1 porcję kotleta z ciecierzycy:

  • Cieciorka konserwowa 1/2 opakowania (120 g)
  • Mąka z cieciorki 3 łyżki (30 g)
  • Olej kokosowy 1 łyżeczka (4 g)
  • Sól
  • Pieprz
  • Kurkuma
  • Curry

Przygotowanie kotleta z ciecierzycy:

  1. Cieciorkę dokładnie odcedź i umieść w kielichu blendera. Dopraw według uznania solą, pieprzem, kurkumą i curry. Zblenduj- masa jednak nie powinna być całkowicie gładka. 
  2. Dodaj mąkę z cieciorki. Dokładnie mieszaj i ucieraj do uzyskania masy o gęstej konsystencji (bez grudek mąki). Następnie uformuj kulę. Rozpłaszcz ją na okrągły kotlet o grubości około 1,5-2 cm. Dla ułatwienia możesz go uformować na papierze do pieczenia lub folii spożywczej- w ten sposób łatwiej będzie go przełożyć. 
  3. Na patelni rozgrzej olej kokosowy.
  4. Po chwili delikatnie włóż kotlet. Smaż około 2-3 min na stronę na umiarkowanym ogniu, ale nie dłużej. Nie dotykaj kotleta do momentu przewrócenia na drugą stronę, ale kontroluj aby go zbyt mocno nie przypalić. Jeśli po tym czasie kotlet nie będzie dobrze wysmażony to zostaw go na patelni pod przykryciem na kilka minut (wyłącz ogień).
  5. Przełóż na talerz.

Będzie nam bardzo miło jeśli przygotujesz posiłek z naszego przepisu i dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 8 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze