Menu

Domowe nachosy są znacznie zdrowsze niż te kupne. A według nas również smaczniejsze- Sprawdźcie sami! Jak zrobić fit nachosy? Poznaj nasz przepis!

Nachosy są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Do ich wykonania nie potrzeba żadnych wymyślnych składników. Wychodzi ich całkiem sporo, dlatego możesz je zjeść jako duża przekąska w ciągu dnia lub jako posiłek. Świetnie smakują same lub z dodatkami sosów dipów np. guacamole, salsą pomidorową, salsą paprykową, sosem serowym lub hummusem. Nachosy można przygotować w różnych smakach– wystarczy dobrać inny zestaw przypraw i ziół np. pieprz cayenne, ostrą paprykę, kolendrę, oregano lub curry.
Nachosy swój żółty kolor zawdzięczają zawartości mąki kukurydzianej.
Nasz przepis z piekarnika jest bardziej dietetyczną i zdrowszą wersją nachosów, ponieważ klasyczne nachosy są smażone na głębokim oleju.
Gotowe nachosy można przechowywać do kilku dni– należy umieścić je w szczelnym pojemniku, tak aby ograniczyć dopływ wilgoci.
Więcej przepisów na proste dania z różnych kuchni świata znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion. 

Głównym składnikiem nachosów jest mąka
Głównym składnikiem nachosów jest mąka

Wkrótce dodamy również jeszcze prostszy i szybszy w przygotowaniu przepis na nachosy z tortilli.

Czas przygotowania: 25 min
Kalorie: 521
Białko: 8 g
Węglowodany: 82 g
Tłuszcze: 21 g

Składniki na 1 porcję nachosów:

  • Mąka pszenna około 3 łyżki (30 g)
  • Mąka kukurydziana około 7 łyżek (70 g)
  • Olej kokosowy 2 łyżeczki na zimno (20 g)
  • Sól
  • Tymianek
  • Wędzona słodka papryka
  • Chilli
  • Wrząca woda

Przygotowanie nachosów:

  1. Oba rodzaje mąki wymieszaj z dodatkiem przypraw (np. sól, tymianek, wędzona słodka papryka, chilli). Ilośc przypraw dostosuj do własnych preferencji. Dokładnie wymieszaj.
  2. Dolej roztopiony olej oraz wrzącą wodę w proporcji około 1:4 (woda:reszta składników). Intensywnie wymieszaj ciasto widelcem, a następnie zagnieć. 
  3. Odstaw ciasto na około 20-30 min. 
  4. Następnie cienko rozwałkuj ciasto i pokrój w niewielkie trójkąty. 
  5. Piekarnik rozgrzej do 200 st. C.
  6. Trójkąty ułóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, tak aby między każdym był niewielki odstęp.
  7. Piecz około 10 -15 min. 

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!