Menu
Przepisy / Śniadanie / Deser / Kolacja

Nocna owsianka o smaku szarlotki

Nocna owsianka o smaku szarlotki to prosty i szybki w przygotowaniu dietetyczny posiłek na słodko. Jak zrobić nocną owsiankę z jabłkiem? Poznaj łatwy przepis!

Nocna owsianka o smaku szarlotki jest pyszna oraz bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.
Nocna owsianka to świetna propozycja dla ludzi, którzy nie mają zbyt wiele czasu na przygotowanie posiłku z rana. Można ją zjeść (na ciepło lub na zimno) w domu lub zabrać ze sobą na wynos.
Płatki owsiane dzięki całonocnemu namaczaniu stają się lekkostrawne i bardzo sycące, a dodatkowo za sprawą wybranych dodatków mocno aromatyczne.
Więcej dietetycznych przepisów na szybkie i proste w przygotowaniu posiłki odpowiednie dla różnych rodzajów diet oraz w różnych smakach znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportionkliknij, aby sprawdzić nasze promocyjne pakiety.

Czas przygotowania: 5 min + czas moczenia
Kalorie: 316
Białko: 11 g
Węglowodany: 47 g
Tłuszcze: 10 g

Składniki na 1 porcję nocnej owsianki o smaku szarlotki:

  • Jabłko 1/3 małej sztuki (30 g)
  • Płatki owsiane 5 łyżek (50 g)
  • Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia) 2 łyżeczki (10 g)
  • Erytrytol lub inny słodzik bez kalorii 2 łyżeczki (8 g)
  • Mleko 2% 1/2 szklanki (100 g)
  • Orzech włoski 1 sztuka (3 g)
  • Cynamon
  • Waniliowy aromat spożywczy
  • Woda

Przygotowanie nocnej owsianki o smaku szarlotki:

  1. Jabłko umyj i pokrój na ćwiartki. Obierz ze skórki oraz usuń gniazdo nasienne. Każdą ćwiartkę przekrój wzdłuż na pół, a później pokrój poprzecznie na dosyć cienkie plasterki.  
  2. Do miseczki lub do słoika wsyp płatki owsiane, nasiona chia i erytrytol lub inny słodzik bez kalorii. Wymieszaj. 
  3. Dodaj plasterki jabłka i szczyptę cynamonu. Dolej mleko, kilka kropli waniliowego aromatu spożywczego i w razie potrzeby trochę wody mineralnej (ilość dostosuj tak, aby przykryć zawartość naczynia). Dokładnie mieszaj do momentu, aż wszystkie składniki będą dobrze połączone.  
  4. Naczynie przykryj folią lub pokrywką i wstaw do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. Płatki w tym czasie napęcznieją, a smaki dobrze się połączą. 
  5. Owsianka po wyciągnięciu z lodówki jest gotowa do zjedzenia. 
  6. Drobno posiekaj orzechy. 
  7. Owsiankę zjedz na zimno lub po podgrzaniu w rondelku. Posyp górę owsianki orzechami. 

Będzie nam bardzo miło jeśli przygotujesz posiłek z naszego przepisu i dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 22 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze