Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Kolacja

Placki ziemniaczano-marchewkowe

Placki ziemniaczano-marchewkowe to prosty i szybki posiłek dietetyczny. Jak zrobić pyszne placki z ziemniaków i marchewki? Poznaj nasz fit przepis!

Placki ziemniaczano-marchewkowe to pyszne i bardzo proste danie, które można zjeść na śniadanie, obiad lub kolację. Świetnie smakują na ciepło i na zimno, dlatego można je zabrać ze sobą do zjedzenia na wynos np. do pracy, szkoły lub na wycieczkę.
Można je jeść na wiele sposobów i wszystkie smakują obłędnie. Dzięki uniwersalnym smakom zawartym w tych plackach, można je jeść na słodko, na słono i na ostro. Ja zjadłam je bez żadnych dodatków i bardzo mi tak smakowały. Dodatki, które super do nich pasują to np. jogurt, śmietana, ketchup, musztarda, erytrytolowy puder lub pikantne guacamole.
W ziemniakach zawarte jest mnóstwo składników odżywczych, a to kolejny powód (poza smakiem) dla którego warto chociaż czasami zjeść placki z ziemniaków.
Więcej dietetycznych przepisów na zdrowe i proste posiłki znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Placki ziemniaczano-marchewkowe przepis

Czas przygotowania: 15 min
Kalorie: 299
Białko: 11 g
Węglowodany: 42 g
Tłuszcze: 10 g

Składniki na 1 porcję placków ziemniaczano-marchewkowych (około 5-8 sztuk):

  • Ziemniak 1 mała sztuka (80 g)
  • Marchew 1 mała sztuka (45 g)
  • Jajko kurze 1 mała sztuka (50 g)
  • Mąka pszenna 3 łyżki (30 g)
  • Cebula biała 1 mała sztuka (30 g)
  • Olej rzepakowy lub inny 1 łyżeczka (5 g)
  • Sól
  • Słodka wędzona papryka
  • Curry
  • Papryka chilli

Przygotowanie placków ziemniaczano-marchewkowych:

  1. Cebulę obierz i drobno pokrój. 
  2. Ziemniaki i marchew umyj, obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach do miski. 
  3. Odsącz powstały nadmiar wody.
  4. Następnie dodaj jajko, mąkę, pokrojoną cebulę oraz sól i ulubione przyprawy np. słodką wędzoną paprykę, curry, paprykę chilli. Dokładnie wymieszaj. 
  5. Rozgrzej patelnię na umiarkowanym ogniu.
  6. Rozgrzewaj na patelni niewielkie ilości oleju, aby wysmażyć po kilka placków (rozprowadzaj olej równomiernie po całej powierzchni patelni).
  7. Wykładaj po około 1 łyżce ciasta (na 1 placek). W tym samym czasie smaż kilka placków na patelni. Wszystkie placki smaż przez około 1,5 min na każdą stronę, do otrzymania rumianego koloru. 
  8. Gotowe placki przełóż na talerz.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz