Menu
Śniadanie / Obiad / Deser / Kolacja / Przepisy

Drożdżowe racuchy z jabłkami

Drożdżowe racuchy z jabłkami to prosty w przygotowaniu fit posiłek na słodko. Jak zrobić dietetyczne drożdżowe racuchy z jabłkami? Poznaj prosty przepis!

Drożdżowe racuchy z jabłkami to mój smak dzieciństwa. Moja prababcia często przygotowywała je na obiad. Udało mi się w dietetyczny sposób odtworzyć ten cudowny smak.
Drożdżowe racuchy to prosty i szybki w przygotowaniu posiłek na słodko. Są naprawdę pyszne, a przy tym niskokaloryczne.
Jak zrobić drożdżowe racuchy z jabłkami? Poznaj prosty przepis na drożdżowe racuchy z jabłkami!
Zdrowe fit przepisy na szybkie i proste dietetyczne posiłki (dieta zbilansowana, dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa, dieta wegetariańska, dieta wegańska, dieta bez laktozy, dieta bez glutenu, dieta lekkostrawna) oraz każdą indywidualną kombinację na życzenie otrzymasz podczas współpracy z nami za pośrednictwem naszej aplikacji dietetycznej MyProportion- więcej informacji w zakładce dieta online.


Dieta online – cena, opinie, metamorfozy, współpraca dietetyczna.

Czas przygotowania: 15 min + czas wyrastania ciasta
Kalorie: 429
Białko: 15 g
Węglowodany: 66 g
Tłuszcze: 11 g

Składniki na 1 porcję drożdżowych racuchów z jabłkami (około 8-12 sztuk):

  • Mąka pszenna 7 łyżek (70 g)
  • Jabłko 1 mała sztuka lub 1/2 dużej (70 g)
  • Jajko kurze 1 mała sztuka (50 g)
  • Mleko 2% 1/4 szklanki (50 g)
  • Erytrytol lub inny słodzik bez kalorii 1 łyżeczka (5 g)
  • Drożdże świeże / Drożdże instant 1/10 kostki (10 g) / 1 łyżeczka (3 g)
  • Olej kokosowy 1 łyżeczka (5 g)

Przygotowanie drożdżowych racuchów z jabłkami:

  1. Podgrzej mleko tak było ciepłe, ale nie gorące.
  2. W miseczce umieść mąkę, mleko, słodzik i drożdże (instant lub pokruszone świeże). Wbij jajko i dokładnie mieszaj i ucieraj łyżką, aż otrzymasz gęstą, klejącą i jednolitą masę (bez grudek).
  3. Wyrobione ciasto zostaw w misce i przykryj delikatnie natłuszczoną folią spożywczą lub ściereczką.
  4. Ciasto odstaw do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 1 godz np. do piekarnika rozgrzanego do 35 st. C (włóż do wyłączonego piekarnika).
  5. Po upływie wskazanego czasu przygotuj pozostałe składniki. Jabłko umyj i pokrój na ćwiartki. Obierz ze skórki oraz usuń gniazdo nasienne. Każdą ćwiartkę przekrój wzdłuż na pół, a później poprzecznie pokrój na dosyć cienkie plasterki. 
  6. Plasterki jabłka dodaj do miski z ciastem. Dokładnie wymieszaj łyżką.
  7. Rozgrzej nieprzywierającą patelnię na umiarkowanym ogniu. Rozpuszczaj i rozprowadzaj po całej powierzchni niewielkie ilości oleju, aby wysmażyć po kilka sztuk racuchów- nakładaj łyżką porcje ciasta i smaż na małym ogniu. Wszystkie placki smaż do otrzymania rumianego koloru i delikatnego urośnięcia, czyli przez około 2-3 min na stronę. 
  8. Gotowe placki przekładaj na talerz.
  9. Zjedz od razu po przygotowaniu.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 49 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Oliwia

To dla mnie też smak dzieciństwa <3 Uwielbiam