Menu
Przepisy / Śniadanie / Obiad / Kolacja

Pikantne placki z tofu

Pikantne placki z tofu to pyszny i szybki w przygotowaniu fit posiłek wegański. Jak zrobić proste pikantne placki z tofu? Poznaj nasz dietetyczny przepis!

Jakiś czas temu przygotowałam placki z tofu na słodko i były przepyszne. Zaczęłam się zastanawiać jak smakowałyby w wersji wytrawnej lub pikantnej. Składniki pikantnych placków z tofu są podobne do tych z przepisu na słodko. Ponownie dodałam do tofu sok z cytryny i dzięki temu powstał super zamiennik twarogu. Koncentrat pomidorowy trafił tu przypadkowo, ponieważ zostało mi go trochę po przygotowaniu prostej pizzy z patelni. Bardzo dobrze się złożyło, ponieważ nadał placuszkom przyjemny aromat i piękny kolor.
Więcej dietetycznych przepisów na pyszne i proste posiłki z każdego rodzaju diety znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Pikantne placki z tofu przepis

Czas przygotowania: 15 min
Kalorie: 578
Białko: 22 g
Węglowodany: 86 g
Tłuszcze: 17 g

Składniki na 1 porcję pikantnych placków z tofu (około 12-15 sztuk):

  • Tofu 5 łyżek (100 g)
  • Sok z cytryny 5 łyżeczek (15 g)
  • Mleko sojowe (napój sojowy) niecałe 1/2 szklanki (100 g)
  • Koncentrat pomidorowy 1 łyżka (15 g)
  • Mąka kukurydziana 10 łyżek (100 g)
  • Proszek do pieczenia 1 łyżeczka (4 g)
  • Olej kokosowy 1 łyżka (10 g)
  • Chilli
  • Pieprz cayenne
  • Sól

Przygotowanie pikantnych placków z tofu:

  1. Tofu umieść w kielichu blendera. Dodaj sok z cytryny, mleko (możesz użyć jakiekolwiek mleko roślinne), koncentrat pomidorowy, ostrą przyprawę np. chilli lub pieprz cayenne, sól i proszek do pieczenia. Blenduj tak długo, aż otrzymasz jednolitą konsystencję. 
  2. Dodaj mąkę i dokładnie wymieszaj. Mieszaj i ucieraj tak długo, aż nie będzie żadnych grudek. Konsystencja masy powinna być trochę bardziej gęsta od ciasta naleśnikowego.
  3. Rozgrzej patelnię. 
  4. Rozpuszczaj niewielkie ilości oleju na patelni, aby wysmażyć po kilka placków (rozprowadzaj olej równomiernie po całej powierzchni).
  5. Wykładaj po około 1 łyżce ciasta (na 1 placek). W tym samym czasie smaż kilka placków na patelni. Wszystkie placki smaż przez około 1-1,5 min na każdą stronę, do otrzymania rumianego koloru. 

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

Brak komentarzy

    Zostaw komentarz