Menu
Kolacja / Obiad / Przepisy

Wątróbka z cebulą

Wątróbka z cebulą to smaczny i niezwykle zdrowy posiłek. Jak zrobić wątróbkę z cebulą? Poznaj nasz łatwy i szybki przepis!

Wątróbka drobiowa jest niskokaloryczna, bogata w białko, liczne witaminy oraz składniki mineralne. Zawiera sporo witaminy A, B i żelaza, dzięki czemu zapobiega i pomaga leczyć m.in. anemię. 
Dzięki dużej zawartości łatwo przyswajalnej witaminy B12 oraz żelaza, spożywanie wątróbki zapobiega anemii, zarówno z niedoboru witaminy B12, jak i z niedoboru żelaza.
A dodatkowo spora ilości witaminy A w wątróbce drobiowej wspiera pracę narządu wzroku. Wątróbka jest również doskonałym źródłem kwasu foliowego, a ten jest szczególnie istotny podczas ciąży i jej planowania. W 100 g wątróbki znajduje się aż 588 µg kwasu foliowego.
Więcej dietetycznych przepisów na smaczne posiłki znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Podroby zawierają dużo witaminy B1
Podroby zawierają dużo witaminy B1

Witaminy z grupy B są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i reakcji na stres. Ich niedobór może objawiać się spadkiem energii, gorszą kondycją psychiczną, nadmierną drażliwością oraz spowolnieniem metabolizmu. Dlatego warto regularnie spożywać produkty, które dostarczają witaminy z grupy B.

Bardzo istotne jest pochodzenie jedzonej wątróbki, ponieważ tylko ta od zwierząt hodowanych naturalnie będzie dobrym źródłem składników odżywczych. I właśnie dlatego najlepiej kupować ją od lokalnych dostawców.
100 g wątróbki drobiowej dostarcza tylko 130 kcal.

Czas przygotowania: 15 min
Kalorie: 463
Białko: 49 g
Węglowodany: 7 g
Tłuszcze: 25 g

Składniki na 1 porcję wątróbki z cebulą:

  • Wątróbka drobiowa 1 porcja (250 g)
  • Cebula biała 1 średnia sztuka (100 g)
  • Masło klarowane 1 łyżeczka (10 g)
  • Natka pietruszki 1 łyżeczka (5 g)
  • Majeranek
  • Pieprz
  • Sól

Przygotowanie wątróbki z cebulą:

  1. Drobno pokrój obraną cebulę. 
  2. Na patelni rozgrzej masło i podsmaż cebulę do miękkości.
  3. Wątróbkę oczyść, umyj i osusz.
  4. Przełóż usmażoną cebulę do innej miski. Na patelnię włóż wątróbkę i smaż pod przykryciem przez około 5-8 minut, co jakiś czas mieszając.
  5. Pod koniec dodaj szczyptę majeranku, pieprzu i cebulę. 
  6. Wyłóż na talerz. Opcjonalnie posyp solą i posiekaną natką pietruszki.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!