Menu
Przepisy / Obiad / Kolacja

Wątróbka z cebulą

Wątróbka z cebulą to smaczny i niezwykle zdrowy posiłek. Jak zrobić wątróbkę z cebulą? Poznaj nasz łatwy i szybki przepis!

Wątróbka drobiowa jest niskokaloryczna, bogata w białko, liczne witaminy oraz składniki mineralne. Zawiera sporo witaminy A, B i żelaza, dzięki czemu zapobiega i pomaga leczyć m.in. anemię. 
Dzięki dużej zawartości łatwo przyswajalnej witaminy B12 oraz żelaza, spożywanie wątróbki zapobiega anemii, zarówno z niedoboru witaminy B12, jak i z niedoboru żelaza.
A dodatkowo spora ilości witaminy A w wątróbce drobiowej wspiera pracę narządu wzroku. Wątróbka jest również doskonałym źródłem kwasu foliowego, a ten jest szczególnie istotny podczas ciąży i jej planowania. W 100 g wątróbki znajduje się aż 588 µg kwasu foliowego.
Więcej dietetycznych przepisów na smaczne posiłki znajdziesz w naszej aplikacji dietetycznej MyProportion

Witaminy z grupy B są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i reakcji na stres. Ich niedobór może objawiać się spadkiem energii, gorszą kondycją psychiczną, nadmierną drażliwością oraz spowolnieniem metabolizmu. Dlatego warto regularnie spożywać produkty, które dostarczają witaminy z grupy B.

Bardzo istotne jest pochodzenie jedzonej wątróbki, ponieważ tylko ta od zwierząt hodowanych naturalnie będzie dobrym źródłem składników odżywczych. I właśnie dlatego najlepiej kupować ją od lokalnych dostawców.
100 g wątróbki drobiowej dostarcza tylko 130 kcal.

Czas przygotowania: 12 min
Kalorie: 349
Białko: 29 g
Węglowodany: 7 g
Tłuszcze: 17 g

Składniki na 1 porcję wątróbki z cebulą:

  • Wątróbka drobiowa 1 porcja (200 g)
  • Cebula biała 1 średnia sztuka (100 g)
  • Masło klarowane 1 łyżeczka (5 g)
  • Tymianek
  • Sól

Przygotowanie wątróbki z cebulą:

  1. Cebulę obierz i drobno pokrój.
  2. Wątróbkę umyj, osusz i oczyść (usuń błony, żyły itp.). 
  3. Na patelni rozgrzej masło i po chwili wrzuć cebulę. Smaż do złotego koloru, co chwilę mieszając. 
  4. Dodaj wątróbkę i smaż na umiarkowanym ogniu pod przykryciem przez około 5-8 minut, co chwilę mieszając.
  5. Pod koniec dopraw solą i tymiankiem w ilościach według uznania. 
  6. Przełóż na talerz.

Jeśli skorzystasz z naszego przepisu, będzie nam bardzo miło jeśli dodasz zdjęcie (story lub post) na Facebook lub Instagram i nas oznaczysz:
Instagram
Facebook
Dziękujemy!

5 11 Liczba ocen
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze